انگشتر برزخی که الهام گرفته از عالم برزخ می باشد، توسط خانم سلدا اکتان، طراح ترک، طراحی شده است .
برزخ در لغت، به معنای چیزی است که در میان دو چیز دیگر حایل شود و در اصطلاح علمای اسلام به عالمی گفته میشود که مابین این جهان و جهان اخروی است .
خانم سلدا اکتان در مورد این انگشتر می گوید : مردمانی که در این انگشتر وجود دارند، مردمانی هستند که از جهنم فرار کرده اند، اما هنوز مجوز ورود به بهشت را نگرفته اند .
سطح زیرین این انگشتر نمادی از رحم مادر بوده و سنگ آمتیسی که در درون این انگشتر به کار رفته است، نمادی از آدم هایی است که در این دنیا غافل از عالم برزخ می باشند .
درباره برزخ می گویند که غیر از بهشت و جهنم قیامت، بهشت و جهنم دیگری در عالم برزخ وجود دارد که در آن خلود (جاودانگی) نیست بلکه پایان پذیر است و تا قیامت ادامه دارد و حتی در این بهشت و جهنم تکامل فرض دارد؛ یعنی ممکن است شخصی در بهشت باشد و درجاتش افزوده شود و یا شخصی از جهنم آزاد شده و یا عذاب او در اثر کارهای خیر بازماندگان تخفیف پیدا کند .
درباره برزخ تشبیهاتى است که در روایات وجود دارد :
از قبیل این که تمام از زمین و آسمان ها و کهکشان نسبت به عالم برزخ مانند حلقه اى در بیابان است .
یا این که طفلى که در شکم مادر است و از عالم دنیا اطلاعى ندارد . وقتى متولد شد و پا به دنیا گذاشت وسعت آن را مى داند، و به نعمت هاى آن پى مى برد .
انسان هم، تا زمانى که در عالم دنیا باشد وضع عالم برزخ را نمى داند و از آن اطلاع ندارد . فکر مى کند دنیا بهترین و بزرگ ترین عالم است . مانند طفلى که در رحم مادر است و آن را بزرگ ترین عالم مى پندارد .
اما وقتى انسان از دنیا رفت و به عالم برزخ وارد شد . متوجه مى شود که عالم دنیا از شکم مادر هم براى او تنگ تر بوده است ؟ در آنجا دیگر محدودیت غذایى و مکانى و زمانى ندارد؛ زیرا این محدودیت ها در عالم ماده است و برزخ از جنس عالم ماده نیست .